Tweetchat #blogpraat irl mislukt of succes?

image

De wekelijkse tweetchat #blogpraat vanavond in Eindhoven leverde de ideale combinatie op van twitteren en in het echt met elkaar communiceren. Dat deze 2 gedachten in het echt niet te combineren zijn bleek vanavond in Eindhoven.

De ontmoeting van zo’n 15 medebloggers was geweldig, maar als je met iemand aan tafel praat, kun je de stream van enkele berichtjes per minuut niet volgen. Het lukt dan helemaal niet om inhoudelijk op die berichtjes te reageren. Kortom, het idee is leuker dan de werkelijkheid.

Toch was de bijeenkomst in real life – irl – zeker niet mislukt. Dat vonden de aanwezigen althans. We hebben een interessante discussie gevoerd over corporate blogging. Een discussie die ik zeker nog een keer zou willen voeren.

Zo is het maar heel erg de vraag of je een corporate stijl kunt hanteren. Bloggen is persoonlijk en dat kun je niet in een strak keurslijf binden. Bovendien moet je als onderneming oppassen je blogs niet om zeep te helpen door het opwerpen van drempels in de vorm van richtlijnen. Wat ook nog eens een heel interessante toevoeging was is wat je als bedrijf doet als medewerkers succesvol zijn in hun blog. Hun blogs zijn een deel van het bedrijfskapitaal.

Ik vond het een geweldige belevenis om enerzijds de online discussie te volgen en tegelijk een paar mensen aan tafel hierover te horen. Of dit echt goed werkt, is een kwestie van vorm. Ik zie hier heel veel kansen in. We wel moeten oppassen dat de #blogpraat niet vervuilt zoals bij #durftevragen momenteel gebeurt. Er liggen heel veel mogelijkheden om bloggers online via twitter en in real life verder te helpen.

2 pingbacks/trackbacks on “Tweetchat #blogpraat irl mislukt of succes?

3 comments on “Tweetchat #blogpraat irl mislukt of succes?

  1. Gert

    Ik vind het heel apart om naast iemand te zitten die iets blogt en dat je vervolgens via een eigen blog erop reageert. Dan kan het toch tegen diegene zeggen! Hij zit toch naast je!

  2. Sharp Ben

    Ik was gisteren op #blogpraat maar ik ben vrij snel afgehaakt, hoewel het onderwerp me wel interesseert. Het werd op een bepaald moment moeilijk om volgen…

    Bloggen lijkt me vooral een persoonlijk medium. Als je als bedrijf je medewerkers laat bloggen op je bedrijfsblog kan dat een meerwaarde hebben omdat je je “potentiële” klanten een laagdrempelig forum biedt en het bedrijf kan zich ook van een “andere kant” laten zien. Het moet dus kunnen lijkt me, maar als bedrijf dien je ook met je blog een bepaalde “boodschap” en “look and feel” te bewaken. Ook hier loert vervuiling om de hoek, denk ik.

Geef een reactie